בניית אתר אמנות - צור קשר

מאגר המידע > יודאיקה > צילום אירועים עסקיים


צילום אירועים עסקיים



 


צילום אירועים עסקיים




מאת: שירה דן



 


אתם מארגנים אירוע עסקי, כנס, יום גיבוש או כל אירוע אחר, משקיעים את כל תשומת הלב, הזמן, המאמצים והמשאבים הכספיים לארגון האירוע העסקי.


מסיבות אלו ומסיבות נוספות, ביניהן גם סיבות תדמיתיות רבים הם הארגונים והעסקים הבוחרים לתעד את האירוע בצילום מקצועי, בעזרת צלם המתמחה בצילום אירועים וזאת כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר


בבואכם לבחור צלם לאירוע העסקי כדאי לזכור כמה טיפים חשובים :


1. בחרו את הצלם לאירוע העסקי על פי הרושם שעבודתו עושה עליכם, המסר שהוא מעביר וכן הכימיה שתיווצר ביניכם. התקשורת עם הצלם חשובה מאד כיוון שהוא הולך להיות צמוד אליכם הרבה זמן גם לאחר מכן בעריכה למטרות נוספות. התנהלות מול צלם הוא זוג מתחתנים לפני חתונה- אתם צריכים אדם שתרגישו נוח איתו.


2. סכמו עם הצלם מראש והודיעו לגבי קטעים צפויים שיש לתעד אותם, בניגוד לאירועים פרטיים מבנה של אירוע עסקי הוא אינו שבלוני ומשתנה מאירוע לאירוע. ספרו לצלם על בעלי תפקידים שחשוב לצלם. היום הרבה צלמים נוטים לצלם את הפעילות עצמה בלבד. הטענה הרווחת היא שלא נעים לצלם אורחים לועסים. כך עשוי לצאת שבעלי התפקידים שייתכן ואינם לוקחים חלק גדול בפעילות, לא יצולמו אפילו פעם אחת. בקשו מהצלם שיקדיש תשומת לב גם למשתתפים שיושבים.




3. אפשרות נוספת שכדאי לשקול הוא לצוות איש קשר לצלם, מתוך הארגון. איש קשר שיציג ויזכיר במהלך האירוע לגבי אותם אנשים שלא צולמו, לגבי הקטעים הצפויים שיש לצלם.


4. היות ורוב הצלמים בחתונה משתמשים במצלמות דיגיטאליות, כבר לא צריך להגדיר מראש כמה תמונות תרצו. הם יצלמו כל תמונה שתיראה להם טוב מבחינה מקצועית ואתם תוכלו לפתח את כל מה שיראה לכם מתאים.




5. התעקשו שהצלמים שאותם פגשתם יהיו גם הצלמים שיופיעו באירוע העסקי. הימנעו מהאפשרות שאתם מסכמים את הכל עם צלם מסוים, אבל ביום האירוע יופיע צלם שלא פגשתם מעולם. ודאו שהצלם מביא עמו מצלמות רזרביות. אם חלילה אחת המצלמות תתקלקל - איש לא יוכל לפצות אתכם על היעדר הצילומים.


6. התחום שבו אנו לא ממליצים לחסוך הוא דווקא תחום הצילום. איכות טובה של תמונות תלווה אתכם לאורך הרבה שנים- ולהרבה מטרות. כדאי להשוות מחירים המציעים צלמים, זאת זכותכם המלאה, אולם לשקול זאת היטב לגבי האיכות. במידה ותרצו להפיק לאחר מכן סרט תדמיתי מבוסס על צילומים מאירועים שערכתם המציגים את עובדי ומנהלי החברה, כדי לבדוק מול הצלם מראש שהוא יכול להמשיך ולבצע את העבודה, מבלי שתצטרכו לפנות לגורם חיצוני ונוסף.



 


7. גורם נוסף ששווה להתייחס אליו הוא זריזותו של הצלם. אף אחד לא מצפה לקבל את כל התמונות ואולי גם הוידיאו בתוך יומיים. מאידך, באופן קיצוני אחר, חודשים ארוכים. בררו עניין זה. ישנם צלמים המתהדרים בכך שתמונות האירוע מועלות לאתר אינטרנט שברשותם כבר ביום האירוע ומשמעות הדבר שכבר למחרת ניתן לשלוח לכל העובדים והמנהלים המשתתפים תמונות נבחרות.



 


8. ישנם מקומות המציעים את שירותי הצילום כחלק מעסקת החבילה. עסקים נוטים להסתנוור מהמחיר המפתה, עד שהם ששוכחים לברר לגבי איכות העבודה. זוהי כמובן הנחה מוטעה. האירוע הספציפי לא יתקיים שוב, וכמו בפתגם הנודע – אל תשלם מחיר כבד מדי בשביל כסף.


בהצלחה!


פרטים אודות מחבר המאמר:

 


מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/19925/צילום-אירועים-עסקיים